You are here:

OZONE DELTA 2 - PRVÉ DOJMY

E-mail Vytlačiť PDF

 

OZONE Delta 2 ML

Tak konečne nám prišli tie dlho očakávané Delty 2.

Počasie nie a nie sa spraviť, ale nakoniec som sa nejak z predpovedí utvrdil, že Klenovec bude. Bola to sobota a naozaj aj bol :).

Takže padák do auta a poďme ho na Klenovec, pre mňa je ten padáčik malý, tak som si zobral sedačku ZIPPY. Ak niekto má skúsenosti s takými ultraľahkými sedačkami, tak vie, že v rozbitej termike to nie je med lízať, hádže to jedna radosť.(pilot si myslí, že padák je nestabilný)

Samozrejme sme sa vybrali peši na južný štart, aj keď v sedle pofukoval svižný severík.

Na štarte som bol za chvíľku a sever sa ešte stále presadzoval. Kokava bola v tieni, kvôli nejakej strednej oblačnosti.

Tak sme sa pripravili. Medzitým sa Kokava nasvietila a aj vetrík zoslabol, no bol stále zo severu.

ozone delta 2

Keď zvädol na 0, tak som padáčik postavil na kríža a cupotal čo to dalo. Bol som prekvapený, aj keď otvory na nábežke sú dosť malé, krásne štartoval.

Letel som iba rovno nad Kokavu, samozrejme pre stupák. Stupák tam bol a začal som točiť, bol dosť silný, miestami aj 6m/s.

Už po pár zvitkoch mi to pripomínalo niečo, samozrejme nemusel som dlho rozmýšľať, lebo takýto handling a feedbackk mal iba jeden padák na svete : Mantra R10.2, bol to najlepší feedback padáku aký som kedy mal možnosť skúsiť. Riadenie je mäkké  a veľmi presné. Po dotočení základne som sa vydal niekam a skúšal som speed, ide naozaj ľahúčko a padáčik zrýchľuje dosť citeľne. Padák je na C. popruhoch vybavený pomocnými riadičkami, ktoré sa používajú pri lietaní na speede, doposiaľ to mali iba pretekárske padáky. Zošliapol som speed čo to dalo, chytil pomocné riadičky v domnení, ze budem musieť makať, ako na iných aj o triedu nižších padákoch. No po chvíli som zistil, že je to ako Mantra R11 na 1/3 speede, proste uspávačka. Naozaj ani silná jarná turbulencia mu vôbec nevadila a spoľahlivo držal nad hlavou,(stupáky vyše 8m/s) až nelogicky, keď som vletel do silnej termiky, tak som speed podržal na full, čo to spraví, padák sa v silnej termickej turbulencii akokeby prepadol, alebo presadol a otočil sa  skoro o 90stupňov, hovorím si, veď takúto vlastnosť mala iba Mantra R11. Proste fantázia.

Tak potom som si lietal iba tak pre radosť a pri zošliapnutom speede som mal pocit, ze letím akokeby na trimovej rýchlosti, čo sa týka stability.

Však aj dĺžka môjho letu bola viac ako 3hodiny a to bolo v 2200m okolo -20st. Tak veľmi sa mi to páčilo.

Ešte jedna super vlastnosť toho padáku je, že ho krásne vťahuje do stupákov, akokeby ich hľadal. Túto vlastnosť ocenia najmä XC piloti. Padák je veľmi precízne ušitý, nemá ani jednu vrásku a na speede mu neveje a nebrká žiadna komora ani kúsok materiálu.

Teším sa až si budem môcť padák  vyskúšať so sedačkou XC, zistil som, že asi najlepšie bude lietať veľmi blízko hornej hranice. Tento let som letel na necelých 100kg a zdalo sa mi to troška málo.

ozone-delta-2-paraglider

Na záver by som len chcel dodať, že padák si užijú fanšmekri, ktorí majú radosť z inteligentného pohybu vo vzduchu, nie je to žiadne vyhrotené C-čko, padáčik je vhodný aj pre pilotov čo sa rozhodli miesto vyhroteného B zobrať stredne C-čko.

Výkon je podľa mojich pocitov suprový, len čakám, kedy sa porovnám s inými en-C,D padákmi, tak o tom niekedy na budúce.

Som veľmi prekvapený, až zaskočený a miesto padáku En-B si do Álp na dlhé prelety nechávam toho inteligenta  :) - som naozaj unesený......

 

PERFECTFLY SPONZORI

        sport rysy

                    143x155-images-stories-logo gazi

<param name="movie" value="g.swf" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="allowScriptAccess" value="always" />
<param name="wmode" value="transparent">
<embed src="/g.swf"
quality="high"
type="application/x-shockwave-flash"
WMODE="transparent"
width="468"
height="60"
pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"
allowScriptAccess="always" />
</object>